dinsdag 26 november 2013

Elevator Pitch

Vandaag hadden we de alles beslissende Elevator Pitch voor de Hoofd ontwerper van Dorel. We hebben deze voorbereid door middel van het maken van een filmpje. Jeroen heeft dit filmpje in elkaar gezet. Terwijl Roel en ik verder gingen aan het verslag.

In de het filmpje wilde wij vooral de ervaring mee geven. We wilde laten zien met beeldmateriaal wat wij voor ogen hadden. Dit filmpje is een combinatie van het promo filmpje van de Yezz en die van Samsonite. De combinatie zal ons ontwerp zeer sterk maken. Dat hebben wij ook uitgelegd in onze Pitch. Ook hebben wij naar voren gebracht dat wij een persoonlijk product willen maken waar de consument een waarde aan kan hechten. Zodat de klant relatie met Dorel sterker kan worden dan voorheen.

De Pitch was voorbij en we hebben een duidelijke GO gekregen. Dat betekend dat we door mogen met de Analysefase.

Het tweede idee dat wij hadden was een verwarmingselement en een ventilatie gat in de Yezz. Dit was volgens de hoofdontwerper geen goed idee en daar kregen we een NO GO voor. Omdat dit een extra idee was maakte dit niet uit. We hebben sowieso een GO. Toen we na gingen vragen aan hem waarom we voor dit idee een NO GO kregen legde hij ons uit dat kinderen het juist eerder te warm hebben in een de Yezz omdat de moeders de kinderen vaak te warm aankleed.

We hebben van deze pitch veel geleerd en veel feedback gehad. Zo was het sterk dat wij een filmpje hadden. De hoofdontwerper vertelde ons dat wij een zeer sterk product kunnen maken wanneer we hier goed voor gaan zitten. Dat gaf ons wel genoeg motivatie om in de trein veel door te denken over ons product idee. Morgen gaan we door met Analyse fase en kunnen we verder gaan met dit idee. Ik ben tevreden over de Pitch, Jeroen heeft gepresenteerd wat er gepresenteerd moest worden. Roel en ik hebben aantekeningen gemaakt van de feedback en het verslag de grote finishing touch gegeven. Ik denk dat het gewicht van de taken voor vandaag goed verdeeld is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten