maandag 25 november 2013

Hoofd en Deelvragen

Op donderdag 21 november hebben we de hoofd en deelvragen opgesteld voor ons onderzoek. Deze hebben we gemaakt aan de hand van de zoekveldmatrix die we opgesteld hebben. Deze zoekveldmatrix post ik later nog wanneer we deze netjes gedigitaliseerd hebben.

Hoofdvraag:

Wat is een gebruiksvriendelijk, duurzaam en commercieel aantrekkelijke manier om spullen te vervoeren met de Yezz waarbij geen verandering in het karakter plaats vind?

Uit de analyse van de omgeving en uit de briefing die we gekregen hebben bij Dorel hebben we de volgende probleemstelling kunnen opmaken:

De opslagcapaciteit van de Yezz is onvoldoende.

De opdracht is dan daardoor volgens ons:

Er moet een manier worden gevonden om veel bagage te vervoeren waardoor verkoop van de Yezz gestimuleerd wordt, zonder het imago van de Yezz schade te doen.

Deelvragen:
Interne deelvragen (vanuit bedrijf)
Externe deelvragen (vanuit omgeving)
- Wat is de Yezz en wat is zijn imago?

- Hoe maak je een hulpmiddel voor een kinderwagen gebruiksvriendelijk?

- Welke materialen zijn geschikt voor het hulpmiddel van de Yezz?

- Hoe kan je door middel van een hulpmiddel de verkoop stimuleren?

- Hoe onderscheidt Dorel zich?

- Welke bagage moet er vervoerd worden?

- Hoe kan je Cradle to Cradle toepassen op de Yezz?

- Wat is het imago van Quinny?


- Wat is de doelgroep van een kinderwagen en van de Yezz?


- Wat zijn de behoeftes van de doelgroep?


- Aan welke eisen moet de bagageruimte voldoen?


- Welke concurrentie heeft de Yezz?


Met deze deelvragen willen wij achter de volgende dingen komen:

·        We willen het imago van de Yezz onder de consumenten willen ontdekken en erachter komen op welke manieren we Het imago van de Yezz kunnen versterken.
·        We willen er achter komen welke doelgroep vooral gebruik maakt van de Yezz
·        We willen er achter komen welke concurrenten er zijn op de markt die een bedreiging vormen voor Dorel en met wat voor producten ze dit kunnen doen.

·        We willen onderzoek doen naar een hulpmiddel voor de Yezz waar mee het gebruiksgemak enorm verbeterd wordt en waardoor de verkoopcijfers zouden kunnen stijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten